יחסי ציבור > מאמרים > קידום מכירות- איך עושים את זה נכון

קידום מכירות לעסק- איך עושים את זה נכון

פורסם: 28/03/2011
מאת: יאיר גבע

דווקא היום, כשהלקוחות הפוטנציאליים נחשפים באופן יומיומי לשורה ארוכה של פרסומות והודעות פרסומות מכל הסוגים והגוונים, משווקים מגלים שלא די בפרסומות ממוקדות כדי להניע את הלקוחות הפוטנציאליים לפעולה. היום, כך מתברר, העולם תמים הרבה פחות והלקוחות שלכם הרבה יותר חשדניים כלפי פרסומות מסורתיות בעיתונים ובטלויזיה. נוסף על העומס שיוצר הפרסום המסורתי, הוא בדרך כלל גם יקר יותר וגורם לכם להוציא יותר כסף על שיווק לא אפקטיבי.

קידום מכירות וייעוץ שיווקי

בניגוד לעבר, כדי להניע לקוחות לפעולה, היום יש צורך בקידום מכירות יצירתי, שפועל במספר מישורים ובמקביל לפרסום המסורתי. לפני שחושבים על דרכים יצירתיות ומעניינות לקידום מכירות, חשוב לדעת מה הן המטרות של הקידום ומה הן אמורות לשרת.

1) בניית מודעות למוצר\שירות- מספר טכניקות לקידום מכירות נמצאו כיעילות למדי בחשיפת מוצרים או שירותים חדשים וניתן להשתמש בהן ככלי מפתח בקידום המכירות בשלבים הראשוניים. בנוסף, כחלק מהמאמץ לעורר מודעות למוצר, מספר שיטות לקידום מכירות מאפשרות להעביר לקהל הפוטנציאלי מידע נוסף על העסק עצמו- דבר היכול לסייע בקידום המכירות בהמשך הדרך.

2) יצירת עניין או באז- מטרה נוספת בקידום המכירות היא יצירת עניין במוצר או בשירות. למעשה, יצירת העניין היא המטרה החשובה ביותר בקידום המכירות. קידום מכירות מעניין בבית עסק קמעונאי יכול להגדיל את תנועת הלקוחות ולהניע לפעולה. עסקים באינטרנט יכולים לעשות שימוש דומה בקידום על מנת להקפיץ את תנועת הגולשים לאתר. שיטה נוספת ליצירת עניין במוצר היא מתן אפשרות להתנסות בו. נסיעת מבחן ברכב או מריחת מסיר ציפורניים חדיש לדוגמה נותנים ללקוח משהו שהוא יכול "לגעת" בו.


לפני שתמשיכו בקריאת המאמר: האם תמליצו עליו, ועל מועדון החברים של 'מסר אסטרטגיה תקשורתית' בפייסבוק? למי שהכפתור 'לייק' או 'אהבתי' מודגש אצלו, מוזמן ללחוץ ולהצטרף לעמוד האקסקלוסיבי.



3) מתן מידע- באופן עקרוני, קידום מכירות מיועד להניע לקוחות לפעולה ובדרך כלל, הוא מכיל מידע מועט ותמציתי על המוצר או השירות. למרות זאת, קידום מכירות יכול גם לשמש כצינור להעברת מידע שאנו רוצים לתת או להשיג מהלקוח, בין אם מידע עשיר יותר על המוצר המקודם או מידע נוסף על מוצרים אחרים או על העסק עצמו. למשל, מתן אפשרות של התנסות במוצר מסויים בחינם בתמורה למתן כתובת מייל מצד הלקוחות.

4) יצירת ביקוש למוצר- בנוסף ליצירת מודעות למוצר, שהוגרה כאחת המטרות של קידום מכירות, הקידום גם צריך לכוון ליצירת ביקוש למוצר. יצירת הביקוש נעשית באופן שישכנע את הלקוחות שהם זקוקים למוצר או השירות. הורדת מחירים, הצגת הצרכים היומיומיים של הלקוחות והופעת הפיתרון להם בדמות המוצר או השירות, מייצרים ביקוש למוצר ומעלים את המכירות.

5) חיזוק המותג- קידום מכירות אפקטיבי חייב גם לחזק את המותג של העסק עצמו. ברגע שהלקוחות רוכשים את המוצר, קידום המכירות צריך למנף אותם לרכוש מוצרים נוספים או לתגמל אותם בהנחות לרכישות הבאות. חיזוק המותג יכול להיעשות בדרך של יצירת קשר מתמשך בין הלקוח לעסק- בין אם באופן של צירוף למאגר לקוחות או מתן קופוני הנחה לרכישות הבאות.





רוצים למכור יותר? צרו קשר עימי קשר בהקדם :
לקבלת ייעוץ ראשוני חינם מלאו את הפרטים הבאים:
שם:
הודעה:
טלפון:
 
דואר אלקטרוני:
 
       


מאמרים נבחרים

אודות מסר אסטרטגיה תקשורתית

סל פתרונות תקשורתיים ושיווקיים

לקוחות מרוצים


יחסי ציבור- כל הכלים לעשות זאת בעצמך! הצטרף לניוזלטר שלנו:
* אנחנו מכבדים את פרטיותך, לעולם לא נמסור את כתובתך לגורם אחר



 
 
Best viewed in IE8/above with 1028*768/above © 2008-2012 www.public-relations.org.il כל הזכויות שמורות