יחסי ציבור > מאמרים > איך קופונים עוזרים לך למכור יותר?

איך קופונים עוזרים לך למכור יותר?

פורסם: 17/03/2011
מאת: יאיר גבע

קידום מכירות באמצעות קופונים מביא יותר לקוחות, מעלה את ההכנסות וממתג את העסק שלכם כעסק ששם את טובת הלקוחות שלו בראש סדר העדיפויות.

קופונים לדוגמא

החברה הראשונה בעולם שעשתה שימוש בקופונים הייתה קוקה קולה, שבשנת 1887 החליטה לקדם את מכירות מי הטוניק שלה באמצעות מתן קופונים שהעניקו בקבוקי שתייה בחינם. כך הם חילקו למעלה מ-8.5 מיליון בקבוקי שתייה של מי טוניק ועל הדרך הפכו את הקופונים לאחד האמצעים היעילים ביותר לקידום מכירות.

בזמן האחרון אנחנו שומעים יותר ויותר על קידום מכירות באמצעות קופונים ברשת האינטרנט, שמעניקים הנחות שונות לגולשי האינטרנט והדבר הופך לעניין נפוץ ופופולארי שלקוחות רבים עושים בו שימוש.

קופונים מתאפיינים בשלוש תכונות עיקריות: הם מעניקים הנחה או הטבה, יש להם תוקף שימוש שלאחריו הם לא יכובדו והם מניעים לפעולה-גזירה או הורדה של הקופון וכניסה לאתר האינטרנט או הגעה פיזית לחנות כדי לממש את הקופון.

יש מספר סוגים של קופונים שכולם מיועדים לשימוש בתחומים שונים של מסחר ושירותים:

1) קופונים מוטמעי דפוס- קופונים שמוטמעים בעיתונות, בפליירים או בדיוור ישיר. קופונים כאלה מחייבים גזירה ושמירה שלהם עד לשימוש עצמו.


לפני שתמשיכו בקריאת המאמר: האם תמליצו עליו, ועל מועדון החברים של 'מסר אסטרטגיה תקשורתית' בפייסבוק? למי שהכפתור 'לייק' או 'אהבתי' מודגש אצלו, מוזמן ללחוץ ולהצטרף לעמוד האקסקלוסיבי.



2) קופונים משלימים- קופונים למוצרים ו\או שירותים המודפסים על מוצרים אחרים. בדרך כלל, שיטה זו נהוגה כאשר רוצים לקדם מוצר או שירות חלש יחסית על גבי שירות או מוצר חזק ופופולארי או כשמדובר במוצרים משלימים(למשל- קופון למי סודה שיודפס על בקבוק קוקה קולה, או קופון לשקית גרעינים שיודפס על מארז בירה).

3) קופוני תצוגה- קופונים המודפסים בצמוד למוצר או מספר מוצרים הנמצאים על מדף בחנות. (למשל- "קנה 4 שקיות במבה וה-5 חינם"). קופונים כאלו מיועדים בדרך כלל להגברת המסה המכירתית ולרכישות גדולות של מלאים.

4) קופוני אינטרנט- תחום שמתפתח בצורה מהירה בזמן האחרון. בדרך ניתן על ידי אתרים מתמחים ברכישות קבוצתיות של קופונים מעסקים בתחומים שונים, כך הם מציעים הנחות גדולות ומשמעותיות ובו זמנית מעלים את המרווח של בעל העסק על ידי קביעת מספר מינימום לרוכשי הקופונים. קופונים מסוג זה יכולים גם להישלח ללקוחות באינטרנט ומעבר להנחה או להטבה, הם מספקים גם חוויה חברתית (במיוחד באתרי הרשתות החברתיות).

קופון טוב מופק לאחר תהליך של ניתוח המוצרים או השירותים שמציע העסק, ולאחר שנערכה בחינה מדוקדקת מה רוצים לקדם, באיזה מחיר ובאיזו טקטיקה. עיצוב הקופון חייב להיות ברור ומושך כך שיגרה את הלקוח הפוטנציאלי ויגרום לו להסיט את מבטו אליו.

שיטת הקופונים, שנפוצה מאוד בארצות הברית ובקנדה, הולכת ומתפשטת גם בישראל והיא נחשבת כיום לאחת השיטות הטובות ביותר לקדם את המכירות של העסק שלכם.




רוצים למכור יותר? צרו עימי קשר בהקדם :
לקבלת ייעוץ ראשוני חינם מלאו את הפרטים הבאים:
שם:
הודעה:
טלפון:
 
דואר אלקטרוני:
 
       


מאמרים נבחרים

אודות מסר אסטרטגיה תקשורתית

סל פתרונות תקשורתיים ושיווקיים

לקוחות מרוצים


יחסי ציבור- כל הכלים לעשות זאת בעצמך! הצטרף לניוזלטר שלנו:
* אנחנו מכבדים את פרטיותך, לעולם לא נמסור את כתובתך לגורם אחר



 
 
Best viewed in IE8/above with 1028*768/above © 2008-2012 www.public-relations.org.il כל הזכויות שמורות