יחסי ציבור > מאמרים > איך בונים תדמית חיובית לעסק?

איך בונים תדמית חיובית לעסק?

פורסם: 12/01/2012
מאת: יאיר גבע

יש לכם עסק מצליח? איך מוצאים את האדם שייצג אותו בצורה הטובה ביותר? בעולם העסקי המודרני, תדמית לעסק מהווה חלק עיקרי וחשוב בפעילות העסקית בכלל ובתהליך השיווק והמכירה בפרט. תדמית חיובית לעסק יכולה להיות ההבדל בין לקוח שנלהב לסגור עסקה ומרגיש שעשה את הצעד הטוב ביותר מבחינתו, ללקוח שלא מחזיק באף דעה בקשר לעסק, נמשך אליו פחות ומהסס לחשוב אפילו על פנייה אליכם. השאלה איך מציגים את העסק וגורמים לו להיראות בצורה שתיטיב עם הלקוחות מצד אחד ותגדיל את המכירות מצד שני, היא אחת השאלות המורכבות בעולם הפרסום והשיווק. ישנן שתי צורות ל"פני העסק".
בניית תדמית לעסק יאיר גבע

הסביבה העסקית המודרנית, שמתאפיינת בתחרותיות רבה ודינאמיות, מחייבת אותנו כבעלי עסקים לתת דגש גדול יותר לערכים כמו נאמנות, יחס אישי ובלתי אמצעי ויצירתיות. אלה יגרמו ללקוח או לשותפכם העסקי להרגיש שהוא הרבה יותר מעוד מישהו- הוא קרוב אליכם. כרטיסי ברכה מהווים את הפיתרון הטוב ביותר למימוש המטרות האלה, שכן, יש בהן פן אישי והן מעניקות למקבל הברכה את התחושבה שהוא מוערך, מעבר לרגיל.

אייל קיציס או סטיב ג'ובס בעסק שלכם?

הדרך המסורתית יותר היא בחירת דמות מפורסמת שתלווה את העסק ומוצריו בפרסומים השונים, באירועים ובמסיבות העיתונאים. לדוגמה ניתן לקחת את מגיש התכנית 'ארץ נהדרת', אייל קיציס שמלווה את המותג 012 כבר מספר שנים. קיציס נתפס בציבור כקונצנזוס מצד אחד וקליל ומשעשע מצד שני. התדמית שלו הופכת לתדמית של המותג. היתרון בשיטה זו הוא העובדה שהתדמית הציבורית שיש לדמות "נדבקת" לעסק שלכם ומקרינה עליו. הדרך השנייה היא בחירה של דמות פנים-ארגונית, שמכירה את העסק היטב, יש לה קשר אישי למוצרים ותשוקה אדירה למותג, כזו שאף שחקן לא יוכל לעולם לחקות.


לפני שתמשיכו בקריאת המאמר: האם תמליצו עליו, ועל מועדון החברים של 'מסר אסטרטגיה תקשורתית' בפייסבוק? למי שהכפתור 'לייק' או 'אהבתי' מודגש אצלו, מוזמן ללחוץ ולהצטרף לעמוד האקסקלוסיבי.



איך בונים אסטרטגיה תקשורתית?

כאמור, הבחירה ב"פנים" של העסק אינה עניין פשוט ומלווה בשיקולים שונים הקשורים גם לתחום בו עוסק הארגון. ראשית יש לבנות תכנית לאסטרטגיה תקשורתית ושיווקית שתביא בחשבון את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ותפלח אותו על פי מאפייני מין, גיל, תחומי עניין ועיסוק. האסטרטגיה התקשורתית תכלול את הערכים אותם מבקש העסק לשוות למוצר או לארגון עצמו וכן ניתוח חולשות וחוזקות. בהתאם לאסטרטגיה שהותוותה ובהתאם לתקציב שעומד לרשותנו, נחליט מי יהיו ה"פנים" הייצוגיות של העסק. כדי לבנות אסטרטגיה תקשורתית בצורה מקיפה ומקצועית, מומלץ לפנות ליועץ תקשורת מנוסה.

איך מאתרים את הפנים של העסק?

עכשיו, כשאתם מצויידים בניתוח הבסיסי והראשוני על העסק שלכם, אתם צריכים לזהות את האדם שיעשה הכי טוב לתדמית של העסק. זה יכול להיות מישהו בפנים, מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק, מנהלת מכירות מוכשרת, או דמות מפורסמת מהתקשורת. הכל תלוי בניצוץ הזה שרואים בעיניים כשהאדם מדבר על העסק או על המוצרים השונים ובאופן שזה מתחבר לאסטרטגיה התקשורתית שבניתם.

תדמית אישית כמראה לתדמית של העסק

לכל אדם יש תדמית מסויימת בקרב הסביבה הקרובה שלו. אדם אחד הוא המצחיק של החבורה, אדם אחר הוא הג'נטלמן של החבורה ואדם שלישי ידוע כשובר הלבבות. כדי לבנות תדמית של עסק, אתם רוצים לבחור מישהו שיש לו תדמית שתתחבר לתדמית שאתם רוצים לשוות לעסק שלכם- אל תתפשרו על פחות מזה. בידקו את העבר של המועמד שלכם לתפקיד וחפשו עליו מה שיותר מידע, במיוחד אם הוא מגיע מתוך הארגון. פייסבוק, פורומים באינטרנט שבהם הוא השאיר הודעות, נסו לחשוב על משפחתו או על חבריו הקרובים- אלה יהיו סימנים טובים ומעידים שיעזרו לכם להבין כיצד הוא יתפקד כ"פנים" של העסק שלכם.

אהבתם? לחצו לייק






לקבלת ייעוץ ראשוני חינם מלאו את הפרטים הבאים:
שם:
הודעה:
טלפון:
 
דואר אלקטרוני:
 
       


מאמרים נבחרים

אודות מסר אסטרטגיה תקשורתית

סל פתרונות תקשורתיים ושיווקיים

לקוחות מרוצים


יחסי ציבור- כל הכלים לעשות זאת בעצמך! הצטרף לניוזלטר שלנו:
* אנחנו מכבדים את פרטיותך, לעולם לא נמסור את כתובתך לגורם אחר



 
 
Best viewed in IE8/above with 1028*768/above © 2008-2012 www.public-relations.org.il כל הזכויות שמורות